niedziela, 15 września 2013

Gruzja, Batumi dzień szósty 24.06.2013 r

Podróż pociągiem z Batumi do Tbilisi

Ostatni dzień w Batumi mijał leniwie. Pogoda w Batumi oczywiście była upalna. Poszliśmy na spacer po okolicznych uliczkach i parku. Zjedliśmy obiad w pobliskiej restauracji i zrobiliśmy zakupy na podróż.

Piotr przy pomniku lotnika w parku

Po powrocie do pokoju spakowaliśmy plecaki i zapytaliśmy gospodynię o której powinniśmy opuścić pokój. Pozwoliła nam zostać do wieczora. W międzyczasie przyjechali turyści z USA.
Czas upłynął nam na rozmowie z gospodynią i jej synem, który wieczorem odprowadził nas na przystanek i marszrutką pojechaliśmy na dworzec kolejowy.

Piotr przed wejściem na dworzec kolejowy w Batumi

Ja przy wejściu na dworzec kolejowy w Batumi

Po przybyciu na dworzec wzbudziliśmy zainteresowanie wśród ludzi tam przebywających. Nawiązali z nami rozmowę, pytali skąd jesteśmy, co tu robimy, wypytywali o życie w Polsce i o wrażenia z pobytu w Gruzji.
Na dworcu podszedł do nas naczelnik dworca i zapytał skąd jesteśmy. Gdy usłyszał,że z Polski, rozmowa od razu przybrała bardzo przyjacielski charakter. Zaproponował nam kawę, chciał żeby czekanie na pociąg było jak najmniej uciążliwe.
W końcu wjechał pociąg i naczelnik dworca zaprowadził nas do naszego wagonu. Pożegnaliśmy się z nim, życzył nam szczęśliwej podróży i zapraszał ponownie do odwiedzenia Batumi.

Czekam na wejście do wagonu

Po okazaniu biletów weszliśmy do naszego wagonu. Okazało się, że każdy wagon ma swoją obsługę. W naszym wagonie były dwuosobowe przedziały sypialne.  Pracownik obsługi zaprowadził nas do naszego przedziału. Przed nami cała noc w pociągu.

Nasz dwuosobowy przedział sypialny

Bilety kupiliśmy kilka dni wcześniej. Zapłaciliśmy za dwuosobowy przedział sypialny 80 lari. Można również kupić tańsze bilety na podróż w czteroosobowym przedziale sypialnym.
 Pociąg odjeżdżał o godzinie 22-ej i miał być o godzinie 7-ej w Tbilisi. Taka opcja nam odpowiadała, gdyż noc mogliśmy przespać podróżując pociągiem i rano wypoczętym wysiąść w Tbilisi.

Zdjęcia z Batumi 24.06.2013 r

Cdn.

Serdecznie zapraszamy do pięknej Kachetii, do naszego Peter's Guest House w Sighnaghi, do kontaktu z nami:

celina.wasilewska63@gmail.com

nr tel.   +995 599 22 19 63  - polski, rosyjski, angielski (Polish,
Russian, English)

Zapraszamy do polubienia nas na: https://www.facebook.com/peterguesthouse

Rezerwować pokoje można też tutaj